torsdag 26. november 2009

Litt nerd | Veldig nerd | Over the top nerd



Nå har jeg snart hatt det nye utstyret i en uke, og det er jo nesten umulig å få tatt bilder.. Det er mørkt når jeg reiser på jobb, mørkt når jeg kommer hjem og det er ute mens det er lys at jeg har lyst til å ta bilder.
I dag sluttet jeg litt tidligere på jobb, så da raste jeg hjem røsket med meg kameraet og løp ut på gårdsplassen.
Det var en god halvtime til lyset ble borte og unger måtte hentes, så jeg stod der på gårdsplassen mellom søppelbøtter og bil, lurte på hva i all verden jeg skulle finne på å ta bilde av.
Jeg mener, det var ikke akkurat en gårdsplass med grus jeg hadde lyst til å ta bilder av.
Jeg fant da noe omkring meg og i dag fikk jeg testet "doff`n" til objektivet..
og jeg sier bare: jeg digger, digger, digger, digger deg...
Litt nerd, veldig nerd, over the top nerd ? bilder fikk jeg endelig tatt i dag ihvertfall





6 kommentarer:

Gry Offernes sa...

Synes ikke dette var nerdete i det hele tatt! Heller kreativt - og kunstneriskt! Så ta deg flere turer ut på gårdsplassen, du, for slike bilder vil vi gjerne se flere av!

Men du - hva er doff'en?!? *blush*

Unknown sa...

Takk ; DOF er depth og field (dybde skarphet)
kort forklart så har jeg valgt å stille inn kameraet slik at jeg får et punkt klart og resten ikke klart.. jeg er skikkelig dårlig til å forklare .. haha her er en link:
DOF

Unknown sa...

.. så skulle det jo stått Depth of field.. ikke og .. haha

Miriam Lilliana Sundsrud Jensen sa...

Så deilig å få tatt litt bilder.. Holder på sånn jeg og. Mørkt hele tiden. Hender jeg må ta med meg kameraet på kjørtur, så kan det skje at jeg får med meg en solnedgang iblant hvis jeg er heldig på veien hjem.
Deilige bilder da.
Hvilket objektiv har du brukt?

Klem fra meg

Unknown sa...

Takk, de er tatt med EF 24-70mm f/2.8L

ceciliegrut sa...

Nyyyydelige bilder! Kunst, JA!